Informácie z týchto stránok sme poskytli stránkam Zaujimavosti.net s odkazom na zdroj.

FANSTRÁNKY HRY SPINTIRES

SPINTIRES offroad simulator

Zaujímavé novinky

Headliner hry Farming Simulator 2013
Recenzia a názory na hru
Farming Simulator je už druhý Farming Simulator, ktorý narobil rozruch. Už má nejakých predchodcov, s ktorými nemám veľké skúsenosti, no celkovo tento žáner priniesol originálnu myšlienku, ktorú nemožno nechať nepovšimnutú. Nie sú to len traktory, ale kompletné farmárčenie, vlečky, obrábanie polí, ich kosenie a podobne. Pri takomto stručnom popise by asi nikto o hru veľmi nezakopol. To nutné bolo skúsiť si to a zahrať si aspoň niekoľko minút. Buď vás hra chytila, alebo odradila jej zložitosť. Hoci som nikdy nebol fanúšik takýchto hier, Farming Simulator 2013 musím hneď na začiatku hodnotiť ako zábavnú hru, ktorá má nespočetné hodiny hrateľnosti, ponúka pomerne pestrú paletu toho, akým smerom sa uberať, ale hlavne ľudí s trpezlivosťou, zodpovednosťou a odhodlanosťou dokáže na dlho zabaviť. Môže ísť pokojne o hru, ktorú zapnete raz za čas, aby ste obrobili nejaké polia, pozbierali nejaké vajcia, postrihali obce, podojili kravy, alebo len pozbierali plodiny a šli ich predať. Stále to bude výnimočná hra, ktorá dostane všetkých ľudí, bez rozdielu vzdelania, veku či pohlavia, na polia, do ťažkej techniky a sprístupní tak svet, ktorý dnes nepatrí medzi lákavé povolania, no zhodou okolností patrí medzi najdôležitejšie a najnevyhnutnejšie. Najmä mestský človek tak bude tento žáner vnímať ako niečo celkom nepoznané a neznáme. Vitajte vo svete skutočnej farmárčiny.

Farmárčina s logikou
Všetko v hre má svoj zámer, zmysel a logiku. Ak zasadíte obilie, rastie pomaly, zatiaľ treba robiť niečo iné. Hranie začínate pred svojim domom a otvorí sa pred vami svet, ktorý sa na prvý pohľad zdá veľký a neznámi, no čoskoro zistíte, že mapka je síce veľká, no prehľadná a jasná. Všetky tie polia pritom môžu byť čoskoro vaše, môžete profitovať a sám sa rozhodnúť, kde čo budete pestovať. Pokojne sa môžete vydať na cestu pestovateľa obilnín, kukurice, repky, alebo celkom iným smerom – nakúpiť kravy, vysadiť trávu, postarať sa o žatvu, spracovanie sena, mlieka. Ovce zas ponúkajú vlnu, sliepky vajíčka. Ak potrebujete technológie, alebo ďalšie zvieratá, slúži na to predajňa v centre mesta. Deň sa strieda s nocou, ale vaša postava farmára nie je unavená a nepotrebuje späť. Pre detailistu je to chyba, pre každého chyteného hráča tejto hry je to vec vítaná. Ako každá hra, aj Farming Simulator si žiada čas na spoznávanie toho, čo kde na čo slúži a v akom poradí. K tomu všetkému poslúži Výuka. Tá prinesie cenné informácie o tom, ako sa čo ovláda a používa.

Grafika aj hudba
Pre hru tohto žánru, kde je základ to, čo robíte a čo sa objaví na obrazovke pred vami, či buď pole, alebo nejaká tabuľka, to všetko je v hre podstatné. Hra nepoužíva hudbu, veď tú si môže každý vyriešiť po svojom. Ide o hru, ktorú dokážete hrať aj s vypnutým zvukom, čo je výnimočnosť. Inak každý stroj, technológia a aj miesta majú svoje zvuky. Zvieratá taktiež. Spomínam to však len pre ten prípad, že sa hra dá hrať aj na tajňáša v práci, kým ostatní tiež v sychravých dňoch nemajú do čoho pichnúť a hrajú zas iné hry. Nakoniec však nemožno uprieť, že ak hre podľahnete, bude vás tešiť zvuk nakladača slamených balíkov, hnojenia, kombajnu, alebo zvuky vášho stáda dobytka. Po grafickej stránke tiež nemožno nič príliš kritizovať. Hra má totiž základ a ťažisko v niečo celkom inom ako grafika. Grafiku je nutné brať skôr ako nevyhnutnosť. Je jednoduchá, no nie na toľko, aby pôsobila smiešne, ako pri mnohých iných budgetových hrách. Občas niekde preletí motýľ, v meste postavenom v alpskom štýle sa občas prejde nejaký človek a na cestách narazíte na Škodu Yeti, Suziki Swift, rôzne bavoráky, ale aj pár bežných vozidiel. Hra v skutočnosti naozaj nepotrebuje grafiku prečačkanú a vzhľadom na spoznanie jej zmyslu a logiky ju pokladám za jednoduchú a dostatočnú. Postavička panáka je ako z kameňa, ale nepotrebujeme od neho žiaden extra pohyb. Ťažiskom hry je jej hrateľnosť, pestrosť a predsa jednoduchosť ovládania a spravovania poľa. Jednoduchosť je slovo, ktoré sa dobre používa a hovorí keď máte dostatok peňazí. Všetky začiatky sú ťažké a tak pri začiatkoch hry nebudete chcieť o jednoduchosti počuť. No to vyrieši aj spomínaná Výuka v hlavnej ponuke hry pod kariérou a možnosťou hry viacerých hráčov.

Výber technológií
Paleta toho, čo možno na poliach a pri práci používať je pomerne pestrá. Na všetko je možné nájsť niečo, značkové aj známe. Pokiaľ vám nestačí to, čo je v ponuke hry, ďalšie rôzne stroje a prídavky si je možné stiahnuť na webe. To je však už tradícia pri tomto druhu hier, a možno práve to robí hru tak obľúbenou u rôznych programátorov a amatérskych modelárov modelov do hier.

Pocit z hry
Farming Simulator 2013 má jednoduchý názov, vystihuje tak to, čím hra aj naozaj je. Toto nie je žiaden šialený simulátor zoznamovacích šou a chlastania. Veď takú nejakú predstavu máme vďaka rôznym reality show ako Farma 1, 2, 3, Farmár hľadá ženu a iný televízny hnoj na televízii Markíza a JOJ. Reálna práca farmára je starostlivosť o veľké polia, veľká trpezlivosť (nutnosť obrobiť celé pole sa dá preskočiť najatím zamestnanca na dorobenie políčka, čo šetrí čas a stojí pár dolárov) a schopnosť si ustriehnuť, kde má kravy, kde má obilie a má aj prehľad o miestach, kde čo má a získa. Prvá hodina hrania priniesla spoznávanie, tie ďalšie už boli o zábave a spoznávaní vlastných chýb. Je to neobvyklé hrať hru, kde sa kombajnom preháňate po poli, sejačkou sejete pole, ba dokonca ide o hru, ktorá prekvapí aj rodičov. Ide o zmenu, keďže namiesto ostrej streľby do v plachtách skrytých hláv v niektorom z Call of Duty sa zrazu z izby ozýva zvuk sliepok, kombajnu, hukot traktora či sejačky. Takýmto spôsobom sa k hre dostane aj tatko, ktorého možno žiadna hra doteraz nezaujala.

COPYRIGHT

© Copyright 2012. Všetky práva vyhradené na vlastný textový obsah a vlastné práce. Hosting poskytol a webdizajn zapožičal minimagazín www.1Q.sk. V prípade využívania reklamných služieb môže Google reklama využívať zber dát v Cookies. K tomu je viazané upozornenie o ochrane osobných údajov. Kontakt na autorov webstránok je možný aj cez emailový alias: landredsimulator @ 1q.sk